Pengaruh Perasaan Insecure Terhadap Minat dan Hasil Belajar pada Mata Pelajaran Matematika Siswa Kelas V SD Al-Irsyad Kota Sorong
DOI:
https://doi.org/10.47945/misool.v5i2.1270Keywords:
Feelings of Insecurity, Interest in Learning, Learning Outcomes.Abstract
The aim of this research is to determine the influence of feelings of insecurity on interest and learning outcomes in mathematics subjects. There are many things that can cause someone to feel insecure internal and external factors. In this study, feelings of insecurity were felt studied, namely students' self-confidence regarding interest and learning outcomes in the eyes mathematics lessons for fifth grade students at SD Al-Irsyad, Sorong City. This research designed with a quantitative approach with a sample size of 76 students. Technique data collection using Saturated Samples. As well as using simple and multiple linear regression analysis as a data analysis method, technique The data collection instruments used were questionnaires and documentation.
References
Achru, Andi. “Pengembangan Minat Belajar dalam Pembelajaran” III, no. 36 (2019): 205–215.
Anisah, Kiki. “Pengaruh Kepercayaan Diri Terhadap Hasil Belajar Peserta Didik Pada Mata Pelajaran Al-Islam di SMK Muhammadiyah 2 Palembang” 15, no. 2 (2020): 1–23.
Chomaria, Nurul. 2021. Check Your Mental Health (Kunci Sukses Meraih Bahagia). Jakarta: PT. Elex Media Komputindo.
Dewi. “Modul Uji Validitas dan Reliabilitas,” no. October (2018).
Fatimah, Dkk. “Pedoman Penulisan Karya Tulis Ilmiah,” no. 1 (2020): 1–81.
Galuh. “Pengaruh Lingkungan Keluarga dan Self Regulated Learning Terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas IV MI Ma‟Arif” (2021): 6.
Gustina. “Pengaruh Minat Belajar Terhadap Hasil Belajar Siswa Kelas V Pada Mata Pelajaran Matematika di SD Negeri 68 Kota Bengkulu” (2020).
Hidayat, Dede Rahmat. 2018. Konseling di Sekolah. Jakarta: Prenadamedia Group.
Husna, R. L. (2023). Pengaruh Skill Guru Terhadap Efektivitas Belajar Peserta Didik Kelas III MI Roudlotus Salafiyah Di Era Society 5.0. Ta'lim: Jurnal Multidisiplin Ilmu, 2(1), 22-27.
Husna, R. L. (2023). Strategi Gerakan Pojok Baca Sebagai Upaya Meningkatkan Minat Baca. TARBAWIYAT, 2(01), 69-74.
Husna, Riska Latifatul, and M. Ali Masrukin. "PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN PROBLEM BASED LEARNING UNTUK MENINGKATAN MOTIVASI BELAJAR PESERTA DIDIK KELAS III PADA TEMATIK DI MI HASYIM ASY’ARI." Jurnal Pendidikan Islam 12.1 (2022): 61-76.
Husna, R. L. (2017). PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE MAKE A MATCH UNTUK MENINGKATKAN MOTIVASI DAN HASIL BELAJAR ALQUR’AN HADITS PESERTA DIDIK KELAS V MI DARUSSALAM WONODADI BLITAR.
Husna, R. L. (2019). Pengembangan Media Smart Snake and Ladder Tiga Dimensi dalam Penguasaan Kosakata Bahasa Inggris Kelas III MI/SD (Doctoral dissertation, IAIN Tulungagung).
Iskandar. 2022. Metode Penelitian Dakwah. Pasuruan: CV. Qiara Media.
Mardiana, Nova, H Iyus Yosep, and Widianti. “Fenomena Insecure Pada Remaja di Era Pandemic COVID-19” 10, no. 2 (2021): 21–29.
Mu‟awwanah, Uyu. “Proses Komunikasi Konseling Terhadap Anak Asuh yang Memiliki Kepribadian Introvert.” Irsyad : Jurnal Bimbingan, Penyuluhan, Konseling, dan Psikoterapi Islam 7, no. 3 (2019): 351–374.